Verboden Stad

9 augustus 2011 - Beijing, China

Vorige week heb ik de Verboden Stad bezocht. Ik kan wel zeggen 'weer eens bezocht', want het aantal keren dat ik binnen de rode muren van het voormalige keizerlijke paleis was, kan ik mij niet meer exact herinneren. Toch blijft de Verboden Stad hoog op mijn lijstje van indrukwekkende plaatsen staan, want iedere keer verbaas ik mij weer over de grandeur en de schaal van de stad.

De dag dat ik er was, waren er ontzettend veel bezoekers. Normaal gesproken is het altijd druk in dit grootse paleis, maar rond deze tijd hebben alle Chinese kinderen schoolvakantie en dus zag je veel moeders en vaders met hun kind door de honderden binnenplaatsen zeulen. Zoveel bezoekers vergt dan heel wat energie van de restaurateurs om alles in goede staat te houden. Die zijn dan ook permanent bezig met herstelwerkzaamheden aan de gebouwen.

Gelukkig heb ik met mijn entreekaartje een contributie geleverd aan het behoud van de Verboden Stad en haar schatten. Hopelijk blijft het Paleis nog jarenlang bespaard van brand en politiek tumult, zoals in het verleden meermaals is gebeurd, en anders heb ik de foto's nog.

1. Eva:
    15 augustus 2011
    Je fotografie-skills worden steeds verder aangescherpt Flexie, very nice..! Hug.