Toerist

14 januari 2010 - Beijing, China

De dagen zijn omgevlogen. Mijn ouders zijn nu alweer een week op reis. We hebben in Beijing veel gezien en beleefd. Een bezoek aan de Verboden Stad kon natuurlijk niet uitblijven en ook een bezoekje aan de Residentie van Prins Gong stond op het programma. Voor mij was het wel aardig om eens toerist te spelen in de stad waar ik woon. De Verboden Stad heb ik al enkele malen bezocht, maar dat monument blijft ontzettend verbazen. Of zoals mijn vader het pathetisch uitdrukte: "Het is gezien, we kunnen terug naar Nederland".

Voor mij is de vakantie pas vandaag begonnen. 's Ochtendsvroeg zijn we op het vliegtuig gestapt met bestemming Kunming, Yunnan. Het was nog een dikke 3,5 uur vliegen daarnaartoe, maar dan heb je ook wel wat. Het is hier vijftien graden boven nul in plaats van onder nul zoals in Beijing. De bomen zijn hier het hele jaar groen en het is ook niet verwonderlijk dat Kunming de stad van de lente wordt genoemd. We blijven hier een paar dagen om alle bijzonderheden te bekijken en gaan dan verder op onze tocht door het
adembenemende China.

Groetjes van mij en de luitjes

1. Hubert en Elly:
    14 januari 2010
    Hoi Alex,
    Nog veel plezier in je vakantie. Wij zijn wel een beetje jaloers op het zonnige weer waar je nu in vertoeft. Als gingkofielen zouden wij er heel wat voor over hebben om ook zo'n exemplaar aan de verzameling toe te kunnen voegen. Dus als je nog een keer in de gelegenheid bent om zo een miniatuurtje te kopen, betalen wij de prijs en de onkosten graag.
    Hartelijke groeten,
    Hubert en Elly
  2. Marco:
    14 januari 2010
    Hoi Alex en de oudjes,

Alles goed daar? Ik heb jullie berichtje ontvangen en ga proberen eens wat actiever alle beslommeringen te volgen. Maar ja, wat wil je met drie van die blagen om je heen... :). En natuurlijk heerst hier schaatskoorts! Vorige week met Roger een mooie tocht op de Ankeveense Plassen gemaakt en gisteren nog 40 km rond Vinkeveen. Afgelopen weekend heb ik verder met David op een grote, onlangs door Natuurmonumenten of Staatsbosbeheer aangelegde plas in de uiterwaarden bij Wageningen geschaatst. Zo heb je toch nog wat aan die nieuwe natuur... Nu schijnt het even te gaan dooien, maar wellicht volgende week weer vorst. Dus wie weet wat volgende week nog brengt? Veel plezier nog op reis en geniet van de lente.

Groet,

Marco en de rest
  3. Paul Westgeest:
    15 januari 2010
    Hallo Alex,
    volg je avonturen met enige regelmaat en geniet ervan. Bijkomend voordeel is dat je via China nog eens iemand tegenkomt. Dag Corry, Hubert en Elly1

Paul W.
  4. Corry:
    15 januari 2010
    Hoi Alex,

Leuke foto's met je ouders. Wat heerlijk 15 gr boven 0. Hier is het bibberkoud, maar wel leuk een echte winter.
    Kunnen we de volgende excursie met de BPS naar China maken?

Groetjes,

Corry, en dag Paul!
  5. Aat:
    16 januari 2010
    Lieve El, Joop en ALEX, Groetjes van uit het koude Katwijk .Het is nu rond de 0 graden .Genieten jullie maar van de heerlijke temperatuur daar ,en natuurlijk van elkaar .Liefs van zus Aat .
  6. Gerda:
    17 januari 2010
    Dag lieve El en Joop, net jullie blog gelezen, en de mooie fotos gezien, wat een fantastische reis; en wat geweldig om de Verboden stad te zien. Nu zitten jullie in Kunming, en misschien als je dit leest, al weer verder. De temperatuur is geloof ik een stuk milder, als ik het zo zie. Heeel gezellig dat Alex mee is. Wqt een heel andere cultuur. Prachtige tempels. We hebben Kunming op de kaart opgezocht, al een stuk zuidelijker. We zijn benieuwd naar de tekeningen van Joop als jullie weer terugzijn. En niet ziek geworden El, ook niet oververmoeid? Wqant de mannen gaan maar door natuurlijk! Hier nog veel sneeuw en ijs gehad, datmhebben jullie van anderen wel gehoord. Nu dooit het behoorlijk, maar we zijn er geloof ik nog niet doorheen.

Misschien hebben jullie ondertussen wel gehoord of gelezen van iemand dat Wim Zandbergen plotseling overleden is verleden week. Piet , Marga en ik zijn naar de condoleantie geweest,donderdag 14 januari, hij is vrijdag de 15e begraven, Marrie en Herman zijn naar de begrafenis gegaan. Ik heb nog nooit zon zoveel mensen op een con coleantie gezien, de rij stond buiten. Er waren ook zussen uit Canada, en dat was natuurlijk een weerzien, veel rijnsburgers kwamen naar Marga en mij, en je gelooft het niet, het werd nog heel gezellig en opgewekt. Wat gek is dat toch met zon bijeenkomst, je zou haast vergeten dat het een droevige aanleiding is.

Verder hier alles goed. Jullie genieten natuurlijk van de zon, hier is het elke dag somber, we vrlangen nu al naar het voorjaar. We wensen jullie nog veel fijne dagen met veel byzondere ervaringen en een dikke kus voor alledrie! Gerda en Piet.
  7. marga:
    25 januari 2010
    Lieve Allemaal!

Wat heerlijk om die verhalen te lezen en die foto's te zien. Alle herinneringen komen weer naar boven. We krijgen al weer zin in onze volgende China reis!
    De volgende keer nemen we echter een andere route, langs plaatsen die we nog niet kennen.
    Nog heel veel plezier daar.

Groeten van Rob en Marga