Oudjes

9 januari 2010 - Beijing, China

Gisteren was het zover. Mijn vader en moeder (door de kinderen ook wel de oudjes genoemd) kwamen na een lange vliegreis aan op Beijing Capital Airport. Bij de overstap was er wat vertraging, maar voor de rest was hun reis goed verlopen.

Ze verblijven in hetzelfde gebouw als waar ik woon, maar dan op de derde verdieping. Hopelijk is dat teveel trappen voor dronken Chinezen. Ik heb inmiddels een andere kamer toegewezen gekregen in het afgesloten gedeelte van het gebouw. Vanavond wil ik mijn spullen organiseren en inpakken en dan de volgende dag verhuizen. Ik heb gelukkig nog niet al te veel rommel verzameld, dus dat moet snel kunnen gaan.

Vandaag zijn we met twee van mijn studenten naar het Zomerpaleis gegaan. De studenten waren de besten van de klas en mochten als prijs ons begeleiden. Maar, eigenlijk was ik het die hen moest begeleiden, want ze wisten de weg niet in Beijing omdat ze allebei uit een andere stad kwamen. :)
Hun Nederlands is buitenaards goed voor iemand die vier maanden geleden begonnen is en eigenlijk alleen binnen de klas de taal spreekt. Daar wordt de docent wel blij van natuurlijk.

En de plannen voor de komende dagen? Dat zien we nog wel. Volgende week donderdag vliegen we in ieder geval naar Kunming in Yunnan voor een aantal weken in de zon. Het is daar zestien graden boven nul in plaats van onder nul zoals hier 's nachts.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Esther:
    9 januari 2010
    Leuk om de foto's te zien van twee uitgeputte Hollanders en die twee kleine Chineesjes.

Have fun!
  2. Corry:
    Alex,

Leuke foto's! Doe de groeten aan je ouders, wat een bofkonten dat ze daar zijn.

Hartelijks,

Corry
  3. Hubert en Elly:
    Hallo Alex,
    Zo te horen is China een vierjaargetijdenland (mooi woord). Dus als je de winter zat bent ga je naar de zomer, heerlijk. Veel plezier samen met je ouders.

Hubert en Elly
  4. Gerda:
    10 januari 2010
    Lieve mensjes in China, net jullie fotos bekeken!! Erg leuk hoor, en wat een wonder dat jullie nu ineens in China staan, en in het paleis de verboden stad! Het is zon gek idee dat je tegenwoordig met 1 2 dagen in zon ver land zit. Kwam daar vroeger eens om. De ontdekkingsreizigers deden er langer over. Maar wat een winter is het daar ook. Ik ben wel jaloers dat julie de Verboden Stad hebben gezien; Daar zit zon geschiedenis achter he. We begrepen van de blog dat jullie een goeie reis hebben gehad, met een klein beetje vertraging. Jullie zullen wel gaar geweest zijn na zon lange zit in het vliegtuig. En Alex gelukkig dat zn oudjes er nu zijn. Genieten jullie maar van alles; het land is niet helemaal nieuw voor jullie maar in de win ter ziet alles er waarschijnlijk heel anders uit. Joop jij jan weer mooie tekeningen maken ik hoop dat je dat in de Verboden Stad ook hebt gedaan. Ben benieuwd. Leuk om te zien wat alex allemaal doet, hij nheeft veel succes met zn ned. lessen geloof ik, want ik las dat zn studenten al aardig ned. spreken, met alleen lessen in de collegezaal!!! Nu lieve mensen heel veel plezier en tot weer een berichtje. Een kus voor alledrie! Gerda en Piet
  5. Eva:
    10 januari 2010
    Flexie wat fijn dat ze er eindelijk zijn! Doe ze de groeten :) Eerst lekker een weekje in Beijing en dan op reis, is het nog gelukt met boeken?
    Geniet van alles en een hele fijne tijd met elkaar! Liefs Eev