Studenten

3 september 2009 - Beijing, China

Inmiddels heb ik mijn studenten een keer gezien. Zeven jongens en negen meisjes, en allemaal ontzettend enthousiast. Dat mag ook wel, want zij zijn geselecteerd uit meer dan duizend aanvragen. De meeste weten waarschijnlijk niet eens wat Nederland is, dus daar gaan we de komende week aandacht aan besteden.

Ik heb ook kennis gemaakt met enkele collega's van de andere talen. Je kan het zo gek niet bedenken of het wordt hier gegeven. Een kleine opsomming: Deens, IJslands, Sloveens, Slowaaks, etc. Gisteren even opgetrokken met de Deense delegatie. Erg handig, want zij kennen de omgeving beter dan ik. Zij lieten mij de rivier (of het kanaal) zien, die nota bene vlakbij ligt. Verder maakten ze mij attent op de beste eettentjes  aan de oostzijde van de campus.

De rivier mondt uit in het Kunmingmeer, waar het Zomerpaleis is. Langs de oevers is het goed toeven en vooral rustig lopen. Als een soort van oase binnen de drukke stad. Ik ben blij dat ik dit nu weet, want inmiddels wordt de campus overspoeld door studenten.

Volgende keer meer over de campus en wellicht ook wat illustratiemateriaal.