Luitjes

1 februari 2010 - Beijing, China

Lieve allemaal,

Wij hebben even dit blog gekaapt. De vakantie is al bijna ten einde. We hebben in Beijing erg moeten wennen aan de kou. We kwamen vanuit een lenteachtig klimaat, in Beijing lachte de winter ons toe. Eindelijk weer thuis in een vertrouwde omgeving.

Gisteren hebben we een bezoek gebracht aan het Olympisch centrum. Heel veel buitenkunst bekeken die daar stond. Ook het Olympisch stadion van dichtbij bekekeken. Nooit geweten dat het Vogelnest nog zo groot was. Heel imposant om daar te zijn. Een blik van het moderne China.

Vandaag zijn we alleen naar het Tiananmenplein gegaan (Alex had een inspreekklusje te doen). Helemaal alleen in deze grote, gevaarlijke stad, maar we voelden ons heel veilig want overal rond het plein waren beveiligingsmensen aanwezig. Bijna waren we nog het regeringsgebouw binnengelopen, maar dat mocht niet. We werden direct weggedirigeerd door een twintigtal agenten.

We hebben ook de oude stadspoorten van de stad gezien en zijn nog een stukje door de traditonele stad gelopen. Hier en daar zagen we Europese bouwsels staan uit de negentiende en begin twintigste eeuw. In de middag zijn we zonder te verdwalen weer teruggekeerd naar de universiteit.

Morgen brengen we een bezoek aan de Grote Muur, want daar moet een mens toch op geweest zijn. Dat betekent vroeg opstaan en een lange busreis.

Lieve groeten
Joop en Catharina

1. Marco:
    1 februari 2010
    Hoi globetrotters,

Het is goed dat jullie alvast wennen aan de kou, want hier is het nog steeds winter. Ben benieuwd naar jullie relaas als jullie weer terug zijn. Hier gaat alles zijn gangetje. Zo'n beetje het hele gezin heeft buikgriep gehad. Ik ben de dans (tot nu toe) ontsprongen.

Groetjes en nog veel plezier,

Marco

P.S. Ik dacht dat pa een nieuwe vlam aan de haak had geslagen, maar begrijp nu dat Catharina sjieker klinkt. Zal wel zo horen in de buurt van Rusland...
  2. jan en rietje:
    1 februari 2010
    Lieve Joop, Catharina en Alex,
    Nog een paar dagen en jullie zijn weer thuis.
    Het zal wel wennen zijn.
    Weer allerlei verplichtingen, maar ook weer
    ZINGEN enz, enz.
    De planten en de poes maken het uitstekend.
    Afgl. zondag heb ik hem even verwend.
    Dat betekende dus "lekker knuffelen"
    Nou,.... hij was er niet vies van.
    Nogmaals , wat hebben jullie een geweldige reis
    gemaakt. En doen jullie nog. Nog even de Chinese muur en dan hebben jullie het denk ik wel gehad.
    We verheugen ons er op om jullie weer te zien en
    uiteraard te spreken.
    O ja, de opdracht wordt uitgevoerd.
    Veel liefs
    Jan en Rietje
  3. Tante Wil:
    2 februari 2010
    Lieve El(Catharina gaat niet meer lukken na zoveel jaar) en Joop, geniet nog even van jullie verblijf daar. Hele goede terugreis gewenst, ben benieuwd naar jullie live-verhalen.
    Liefs Wilhelmina
  4. Esther:
    2 februari 2010
    lieve pa en ma,

Veel plezier op de muur! Ik kan me nog goed herinneren ik als kind geloofde dat de lange muur/wal die door de duinen loopt de Chinese muur was. Met dank aan de fantasievolle broers;)

xEsther
  5. Alex:
    3 februari 2010
    De Grote Muur gaat ergens in de Gobiwoestijn ondergronds en komt bij Katwijk weer boven de grond. Dat is echt waar hoor :P
  6. Aat:
    3 februari 2010
    Lieve El ,en Joop ,Een goede reis terug en snel tot ziens .Alex het ga je goed ,blijf je weblog volgen .Liefs van zus Aat .,.