Kerst

25 december 2009 - Beijing, China

Familie, vrienden, kennissen en iedereen die dit blog leest, wens ik prettige feestdagen en een goed uiteinde.

Het dagelijks leven en de economie liggen hier niet plat. De kantoors en winkels zijn gewoon open vandaag en morgen. Vanochtendvroeg heb ik dan ook het luistertentamen afgenomen met de studenten en daarna alles gelijk met mijn collega nagekeken op het kantoor.

Toch wordt er ook wel iets gevierd hier. Afgelopen maandag waren alle buitenlandse experts (141 in totaal) uitgenodigd voor een groot diner. En vandaag was er een lunch georganiseerd voor de faculteit van kleine Europese Talen, waar Nederlands dus ook bij hoort. Allemaal erg luxe verzorgd en een leuke manier om je collega's te leren kennen.

Toevallig is het vandaag ook de koudste kerstdag in Beijing in dertig jaar. De temperatuur is -12 graden met een stevige Siberische bries erbij.

Groetjes
Alex

1. John en Linda:
    25 december 2009
    Hallo Alex,
    Op deze on-Hollands witte eerste kerstdag, want jazeker, het heeft vannacht gesneeuwd, wensen we je fijne dagen en een heel goed 2010. Van Eva (wie anders) horen we dat je steeds meer je draai gaat vinden in China en je blog wordt hier altijd graag gelezen, goed om te weten hoe het je daar vergaat en hoe het daar allemaal toegaat. Of het nou is over aparte gewoontes of over bezoeken van de sint, je updates zijn altijd interessant en erg leuk. Dus ga vooral door, het wordt gewaardeerd!
    Groetjes,
    John en Linda