Bloesem

14 april 2010 - Beijing, China

Vandaag hadden de studenten en docenten een uitstapje. Het laatste uitstapje dateerde alweer van oktober vorig jaar, dus het werd tijd om eropuit te gaan. De lente is zo langzaamaan begonnen, al gaat dat met horten en stoten (deze week was het heel koud). Overal komen de knoppen uit en dan moet men gewoon naar Yuyuantan Park gaan om de bloesemboompjes te bewonderen.

Dit park ligt niet ver van de universiteit. Met de bus zijn we in de ochtend afgereisd naar de ingang. Toevallig was ik hier vorige week ook al eens geweest, maar in een paar dagen kan er veel veranderen. Moest ik vorige week nog met een lantaarntje zoeken naar wat bloesem, nu waren de meeste struiken uitgeschoten. De bloemenperken stonden er ook fraai bij, waardoor het iets weg had van de Keukenhof.

Helaas had de zon nog even nodig om door te komen. Pas rond het middaguur werd het echt aangenaam. In de parken valt altijd veel te zien. Er wordt gezongen, muziek gespeeld en gedanst. Voornamelijk door gepensioneerden natuurlijk, want de lieve jeugd zit op school of werk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda en Piet:
    17 april 2010
    Hallo Alex, Leuk om even een berichtje van ons te sturen, dat is al weer een tijdje geleden, en nu even laten zien dat we je niet vergeten! Van je ouders horen we wel eens een nieuwtje uit je stad Peking, en zien de fotos op internet, nu dus van je uitstapje met docenten en studenten naar het park in Yuyuantan.. Dat lijkt inderdaad de Keukenhof wat jij beschrijft, alleen de naam is wel wat anders!

Het gaat wel goed met jou he. Al wat Chinees spreken en naturlijk goed verstaan! Je ouders waren erg enthousiasr ovwer jullie reis; zijn er nog vol van. We hoorden dat je van de zomer een paar maanden naar nederland, komt, dan zien we je een keertje denk ik. Er staan wat foutjes in deze tekst zie ik, nou die laat ik staan hoor!! We zagen veel chinezen in de Keukenhof, daar ben ik met oom piet verleden week geweest, wat mooi. Was er nooit geweest n. b. We woonden vroeger helemaal vlakbij, in Rijnsburg, maar er kwam nooit wat van! Hebben wel de opening meegemaakt, dankzij je vader, die verhin derd was om het deftig te zeggen! (oppassen op de kleinkinderen, heel prozaisch), maar dat wisten ze op de keukenhof natuurlijk niet, ze zagen Piet voor de kunstenaar aan, hebben we natuurlijk zo gelaten! Nu jongen, nog veel succes met je studenten en eens tot ziens dit jaar he. hart. groeten van Gerda en Piet uit Leiderdorp.