ATX850

8 april 2010 - Beijing, China

Van het geld dat ik verdiend heb met alle jobs die ik in de afgelopen weken heb gedaan, dacht ik dat het wel een goed idee was om mezelf een cadeau te geven. Bij de plaatselijke fietsenwinkel heb ik daarom een mooie mountainbike aangeschaft. Na enige voorbereiding en speurwerk op internet had ik gekozen voor een Giant ATX850. Een mooi fietsje, waarmee ik de heuvels van Beijing kan verkennen.

Gisteren heb ik een testritje gemaakt en ondekte ik dat het platteland wel heel dichtbij was. Vier kilometer fietsen en plots reed ik door de weilanden. Erg leuk om dan ook eens wat anders te zien dan het autoverkeer op de Derde Ring. Ik hoop snel meer ritjes te kunnen maken en nog meer bezondere plekjes te ontdekken. Het weer is nu perfect om buiten te zijn. Fijn zonnetje en niet te heet.

De tijd gaat ook erg snel. Ik sta er weleens bij stil en bedenk me dan dat ik hier al acht maanden zit. In die acht maanden heb ik al veel gedaan en gezien, maar ook veel bijzondere mensen ontmoet. Het is hier op de campus natuurlijk ook een internationaal gebeuren met al die buitenlandse docenten. Voor ons wordt ook veel gedaan om het verblijf aangenaam te maken. Het volgende weekend (16,17 en 18 april) is er voor de buitenlandse docenten een weekendje geregeld.

Dit reisje gaat naar Huangshan of het Gele Gebergte in de provincie Anhui. Ik kijk er erg naar uit, want ik ben daar acht jaar geleden ook geweest en vind het een van de mooiste plekken in China. Daarover later meer.

1. jan en rietje:
    8 april 2010
    Ha Alex
    Weer genoten van je verhaal.
    Ben benieuwd naar het reisje naar het
    Gele Gebergte.
    Hier is het voorjaar geworden. Dat betekent dus,
    genieten van de zon!!!!!
    Hoop Joop en El vanavond weer te zien. Er wordt druk
    gerepeteerd o.l.v Wim , dat snap je.
    Hart. gr.
    Rietje