Receptie

7 januari 2011 - Beijing, China

Allereerst de beste wensen voor 2011!

Het is nog ver weg, maar volgende maand ben ik voor een paar weken in Nederland. Ik zal als een Chinese antropoloog de taal en gebruiken van de Nederlanders analyseren. Dat levert altijd boeiend materiaal op voor mijn colleges Nederlands in Beijing. Verder zijn familie, kennissen en vrienden hierbij uitgenodigd voor een receptie.

De receptie zal plaatsvinden op zaterdag 5 februari van 16.00 tot 20.00 uur. Op het adres van mijn ouders: Burgemeester Hermansstraat 26 in Rijnsburg.

Afgelopen week hebben de studenten hun tentamens gehad, mondeling, schriftelijk et cetera. Daarmee is het eerste semester afgesloten en is de wintervakantie van twee maanden aangevangen. Zoals gebruikelijk levert dit een uittocht op van studenten die naar huis gaan. Altijd een leuk gezicht om ze te zien zeulen met hun koffers naar de metro, trein of bus. Sommigen moeten soms echt ver reizen.

Voor de achterblijvers is zo'n leeglopende campus wat minder aangenaam. Met de wegtrekkende studenten verdwijnt ook de levendigheid. Daarom heb ik mij deze maand ingeschreven voor een cursus Chinees. Deze week had ik ook de eerste lessen. Elke ochtend is het aantreden voor vier uur blokken op de karakters en grammatica. Op het eind van de cursus zal ik ook een heus tentamen krijgen en wie weet wellicht een certificaat. Ik ben erg benieuwd :)

1. Gerda en Piet:
    16 januari 2011
    Hello Alex, leuk, je receptie op 5 februari, we komen alleen niet zo lang, want Micha geeft een housewarming, tegelijk, dat zul je altijd zien. Maar een paar uurtjes bij jou en een paar uurtjes bij Micha! Stil dus op de campus, maar weer heel ambitieus om dan een cursus chinees te doen.!

Mooie fotos ook op je blog. Nu tot ziens hoor!Groetjes van Gerda en Piet.